حجت‌الاسلام قاضی عسگر:
داعش را پیروان حسین(ع) شکست دادند/ اربعین؛ نماد زنده بودن مکتب در دنیای امروز
حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از جلوه‌های قدرت و زنده بودن مکتب اسلام و تشیع در دنیای امروز است، گفت: دنیا در برابر جنایات بی‌سابقه داعش که در روز روشن مردم بی‌گناه را سر می‌برید و زنان ایزدی را در بازار می‌فروخت، نظاره‌گر بود اما این پیروان امام حسین(ع) اعم از ایرانی، افغانی، پاکستانی و ... بودند که داعش را شکست دادند.
كدخبر: 41087
1397/08/09

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ مراسم عزاداری ظهر اربعین در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، سه‌شنبه هشتم آبان ماه با حضور انبوه عزاداران حسینی و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر، مسئول بعثه مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در جمع زائران و عزاداران در مصلای ری اظهار کرد: ایام اربعین حسینی یادآور روزهای فداکاری و رنج اسرای کربلاست، امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) پس از واقعه کربلا از اینکه دشمن، فاجعه کربلا را به عنوان یک پیروزی به مردم جلوه دهد و برای آن شادمانی کند، جلوگیری کردند. نخستین جلوه آن زمانی بود که وقتی اسرا به کوفه آورده شدند، مردم عوام که این خاندان را نمی‌شناختند بر سر آن‌ها به نشانه ترحم نان و خرما می‌ریختند، زینب کبری(س) آن‌‌ها را پس زد و گفت صدقه بر ما اهل بیت(ع) حرام است! خیلی از آن افراد نمی‌دانستند که این‌ها خاندان پیامبر(ص) هستند، زینب کبری(س) در آن وضعیت خود را با صلابتی خاص معرفی کرد و بعضی از مردم از روی پشیمانی به گریه افتادند. جلوه دیگر، زمانی است که در کاخ عبیدالله ابن زیاد، رأس مبارک امام حسین(ع)را آوردند، ابن زیاد با سخنان خود به ساحت اهل بیت(ع) بی‌ادبی می‌کرد و به حاضران خبر از یک پیروزی بزرگ می‌داد.

وی افزود: در این صحنه امام سجاد(ع) با شجاعت و صلابت، ابن زیاد را رسوا و حقایقی از کربلا را افشا کردند. ابن زیاد مشاهده کرد توسط یک جوان که به پیامبر(ع) و علی(ع) شبیه است و صریح سخن می‌گوید، ضایع شده است، بنابر این دستور قتل امام سجاد(ع) را به جلادش صادر کرد. پس از این دستور، زینب کبری(س) خود را به روی امام سجاد(ع) انداخت و فرمود اگر به قتل پسر حسین کمر بسته‌اید ابتدا باید من را بکشید و من این اجازه را به شما نمی‌دهم!، سپس سخنانی هم درباره کربلا فرمودند. بدین ترتیب صحنه‌های عجیبی در کاخ ابن زیاد رقم خورد که به رسوایی بنی‌امیه انجامید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر یادآور شد: پس از این وقایع، کاروان اسرا با رنج‌های فراوان به شام رسید و در آنجا نیز امام سجاد(ع)در مقابل یزید به ایراد خطبه پرداخت. سخنان امام سجاد(ع) درباره معرفی جایگاه اهل بیت(ع) و معرفی سابقه ذلت‌بار خلفای اموی و توضیح ایشان درباره شهادت مظلومانه امام حسین(ع)، موجب آگاهی مردم شد تا جایی که یزید به مؤذن دستور داد، سریعاً اذان بگوید بلکه جمعیت متفرق بشود. پس از شام، کاروان اسرا به مدینه بازگشت و هنگام ورود به مدینه نیز امام سجاد(ع) حماسه آفریدند؛ چرا که شاعری به نام «بشیر ابن جذلم» را فراخواندند و گفتند خبر شهادت پدرم را با سرودن  شعر به مردم شهر ابلاغ کن و این اتفاق افتاد، در پی آن اشعار دیگری هم به سرعت سروده شد و پیام عاشورا به مدینه هم منتقل شد.

داعش را پیروان حسین(ع) شکست دادند/ اربعین؛ نماد زنده بودن مکتب در دنیای امروز

پیروان امام حسین(ع) در دنیای امروز

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیام عاشورا و حادثه کربلا، به دنیای امروز ما هم منتقل شده است. مرقد مطهر امام حسین(ع) و عزاداری‌های مردم برای ایشان، امروزه، کانون مبارزات بین‌المللی بر ضد استکبار است. نام امام حسین(ع) امروز به همه جای دنیا رسیده است و حتی مردمان محروم کشوری آفریقایی مثل نیجریه هم برای ایشان عزاداری می‌کنند که البته جنایتکاران، عزاداری مردمان نیجریه را در همین روزهای اخیر به خاک و خون کشیدند. ما به برکت امام حسین(ع) و نهضت ایشان تا ابد می‌توانیم در برابر مستکبران و زورگویان عالم ایستادگی کنیم. اگر فرزندان این ملت در سوریه و عراق به عنوان مدافع حرم ایستادگی نکرده بودند، نقشه آمریکا برای تجزیه و اشغال منطقه و از بین بردن جبهه مقاومت محقق می‌شد و بعد هم با از بین بردن انقلاب اسلامی ایران، وضعیت دنیا را تک قطبی اعلام می‌کردند. اما جوانانی همچون شهید حججی که از مکتب حسین(ع) درس گرفته بودند، جان خود را برای جلوگیری از توطئه‌ فدا کردند.

وی ادامه داد: داعش جنایتکار با حمایت‌های پنهان آمریکا در روز روشن، مردم بی‌گناه را همچون گوسفند ذبح می‌کرد، انسان‌ها را زنده زنده می‌سوزاند و زنان ایزدی‌ها را در بازارها می‌فروخت، وای بر این دنیای بیچاره و بدبخت که چنین جنایاتی را دید و به روی خود نیاورد!، این مردم ما و پیروان حسین(ع) اعم از ایرانی و افغانی و پاکستانی و ... بودند که رفتند و ایستادند تا جنایتکاران را شکست دادند.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان با اشاره به پیاده‌روی میلیونی مردم در اربعین حسینی اظهار کرد: این راهپیمایی اربعین حسینی حقیقتاً یک معجزه الهی در عصر حاضر است، حدود بیست میلیون زائر که دو میلیون آن از ایران بودند، این روزها با پای پیاده خود را به کربلا رساندند، این جمعیت جلوه‌های زیبایی در دنیا آفریده است و ان شاءالله همین حضور مردم است که مکتب را زنده نگاه می‌دارد. بنابر این لازم است تا پیاده‌روی اربعین علاوه بر آن که ریشه در آموزه‌های ائمه(ع) دارد، به عنوان یک «نماد» نیز مراقبت و تقویت شود.

منبع: