اولین فرهنگ لغت اصول فقه به عربی و انگلیسی تألیف شد
یکی از استادان و محققان جامعه‌المصطفی(ص) اولین فرهنگ لغت اصول فقه را به دو زبان عربی و انگلیسی تألیف کرد.
كدخبر: 41085
1397/08/09

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، مرتضی آقامحمدی، مدیر مطالعات جهان اسلام پژوهشکده عروة‌الوثقی گفت: اولین فرهنگ لغت اصول فقه در انتشارات لمبرت آلمان چاپ شده و در سایت آمازون قابل فروش و دسترسی برای علاقه‌مندان است.

مدیر گروه مطالعات اسلامی جامعه المصطفی(ص) گفت: در این فرهنگ لغت تمامی آثاری را که از شیعه و سنی در زمینه اصول فقه وجود دارد به صورت تطبیقی بررسی و اصطلاحات وضع شده را نویسندگان این آثار با نام اختصاری آن شخص در این مجموعه گردآوری کرده‌اند.

آقامحمدی با بیان اینکه کلمات عام و یا ابداعی هم بدون علائم اختصاری در این فرهنگ لغت گردآوری شده است، اظهار کرد: این مجموعه جست‌وجوی آسان در واژگان تخصصی اصول فقه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و عرب‌زبانان و انگیسی‌زبانان می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر مطالعات جهان اسلام پژوهشکده عروة الوثقی اظهار کرد: این کتاب در ۱۷۰ صفحه در سال ۲۰۱۸ در آلمان منتشر شده و بخش اول آن انگلیسی به عربی و بخش دوم نیز عربی به انگلیسی است.

وی تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند اصول فقه را به انگلیسی تدریس یا مطالعه کنند نیازمند واژگان تخصصی آن و آشنایی با این واژگان هستند و این مجموعه می‌تواند این امر را برای آنان تسهیل کند.

این محقق و پژوهشگر یادآور شد: فرهنگ لغت عرفان، کلام و فلسفه به زبان‌های دیگر در گذشته نوشته شده بود ولی نبود فرهنگ اصول فقه احساس می‌شد.

منبع: