لطفی‌نیا بیان کرد:
موفقیت بنیاد مسابقات قرآن نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها/ رسانه‌ها ابهامات را برطرف کنند
پیشکسوت قرآنی کشور با اشاره به اینکه اگر بخواهیم بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و یا هر نهاد و ساختار تازه تأسیس به موفقیت برسد، باید تعاملات دستگاه‌ها با نهاد تازه‌ تأسیس بیشتر باشد، گفت: برای اینکه ابهامات ساختارهای جدید برطرف شود، رسانه‌ها می‌توانند، بیشتر کمک داشته باشند.
كدخبر: 41072
1397/08/09

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، محمود لطفی‌نیا، پیشکسوت قرآنی کشورمان در مورد تشکیل بنیاد مسابقات قرآن با اشاره به اینکه اگر یک تشکل بخواهد متکفل برگزاری مسابقات قرآن در کشور شود، موضوع نامطلوبی نخواهد بود، گفت: این موضوع حرکت رو به جلو برای انتظام بخشی به برگزاری مسابقات است و می‌تواند بسیار هم مثمرثمر باشد.
وی افزود: زمانی که عنوانی از یک تشکیلات طرح می‌شود تا مسئولیت برگزاری یک امر را بر عهده بگیرد، باید توجه شود که سایر نهادها تا چه میزان امکان همکاری و هم‌افزایی با آن ساختار را پیدا می‌کنند. هر تشکیلاتی اگر بدون ارتباط بسیط با سایر نهادهای سیاسی فرهنگی و اجرایی، متولی کاری شود، اگر همکاری وجود نداشته باشد، مطمئناً به جایی نخواهد رسید.
لطفی‌نیا عنوان کرد: اگر این نهاد و تشکیلات دست‌خوش سلیقه‌های سیاسی نشود و همانگونه که قرآن می‌خواهد، موجبات اتحاد همه دست‌اندرکاران فعالیت‌های قرآنی باشد، بسیار هم اتفاق خوبی خواهد بود؛ چرا که از این طریق می‌توان فعالیت‌های قرآنی را بهتر پیش برد.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان در ادامه این بخش‌ از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در حال حاضر این ارتباط دوسویه وجود دارد، یا خیر، گفت: حرکت‌هایی طی سال‌های اخیر برای وحدت همه عناصر فعال قرآنی پیش رفته است. این همکاری‌ها سال به سال وسیع‌تر و محکم‌تر شده است. اگر بتوانیم این فضا را حفظ کنیم، آینده بهتری را می‌توان ترسیم کرد.
لطفی‌نیا همچنین در پاسخ به این سوال که تا چه میزان در عرصه برگزاری مسابقات نیاز به تأسیس ساختار جدید و مجزا احساس می‌شود، افزود: این موضوع باید مورد مطالعه قرار بگیرد و قطعاً این موضوع مورد مطالعه قرار گرفته است. قطعاً مطالعه‌ای برای ایجاد یک تشکیلات جدید صورت گرفته است تا فرایند مسابقات توسط یک بنیاد اداره شود. حتماً جوانب قضیه سنجیده شده است و ما به عنوان ارباب جمعی این حرکت باید بتوانیم کمک کنیم تا این فرایند در مسیر مطلوب خود حرکت کند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که به عنوان یک کارشناس فعال در عرصه فعالیت‌های قرآنی تا چه میزان ایجاد ساختار مجزا در عرصه مسابقات قرآن را احساس کرده‌اید، گفت: این موضوع نسبت به کل فعالیت‌های قرآنی سال‌های سال مطرح بوده است و حتی از دهه اول انقلاب نیز بحث آن وجود داشته است. هر دهه‌ای که از انقلاب اسلامی گذشته است این ماحصل افکار عمومی جامعه قرآنی بوده است که بخواهند تحت یک تشکیلات قوی و محکم و با قدرت اجرایی بالا فعالیت‌های قرآنی را انسجام ببخشند.
لطفی‌نیا اظهار کرد: در عرصه فعالیت‌های قرآنی، طی سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری نهادهایی همچون شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ... بوده‌ایم که به تدرییج عملکرد بهتری پیدا کرده است، نهادهایی از این دست زیاد داشته‌ایم. بنابر این در بحث بنیاد نیز امیدوار هستیم، آینده بهتری را شاهد باشیم و بتواند همکاری لازم را داشته باشد.
وی افزود: موضوعی که وجود دارد این است که شاید پدیده‌های تازه تأسیس، در مسیر حرکت قرآنی مقداری ابهامات داشته باشند، این ابهامات با تلاش رسانه‌ها و عناصر فرهنگی و ... روشن شود تا آینده بهتری به ثمر بنشیند.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان در ادامه در مورد آینده چنین تغییراتی، با تأکید بر اینکه نسبت به هم چیز خوشبین و امیدوار است، گفت: این امیدواری از روی تعصب و احساساتی که نسبت به فعالیت‌های قرآنی دارم، نبوده بلکه کاملاً عقلانی و از روی شناختی که در این عرصه پیدا کرده‌ام، است. احساس من این است که روز به روز فعالیت‌های قرآنی عقلانی‌تر و با استراتژی قوی‌تری در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی به پیش می‌رود. عناصری هم که جابجا می‌شوند عناصر قوی و نیرومندی هستند؛ چرا که خوشبختانه در کشور عناصر قوی از حیث سواد فرهنگی کم نیستند.
لطفی‌نیا در پایان اظهار کرد: امیدوار هستم مسیر حرکت قرآنی جامعه به هدایت رهبر معظم انقلاب که به جد رهنمودها و حرکت‌هایشان در همه جهات اعم از مسائل سیاسی و اقتصادی مبتنی بر قرآن است، و با وجود نیروهای قوی و جوانانی که علاقه‌مند به حضور در صحنه فعالیت‌های قرآنی هستند، بتوانیم این حرکت را به درستی به پیش ببریم تا در آینده مدیون قرآن نباشیم.

منبع: