معاندان به دنبال شبهه افکنی برای «چاه مسجد جمکران» هستند
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: چاه عریضه این مسجد تنها نماد عرض حاجت به ائمه اطهار(ع) و امام زمان (عج) است و آنچه توسط عده ای معاند در خصوص درآمد میلیاردی آن مطرح می شود، به هیچ عنوان حقیقت ندارد.
كدخبر: 41023
1397/08/07

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا؛ ابراهیم صدوقی بیان داشت: یکی از راههای درخواست حاجت از خداوند متعال، توسل به امامان معصوم (ع) از طریق نوشتن عریضه است، در این روش شخص درخواست خود را بر روی یک کاغذ نوشته و آن را در داخل ضریح معصومین(ع)، نهر آب و یا چاهی می اندازد و از خداوند متعال می خواهد به واسطه معصومی که عریضه خطاب به آن نوشته شده، حاجت او برآورده شود.
وی ادامه داد: چاه عریضه ای که در مسجد جمکران وجود دارد، یک چاه معمولی است که برخی از نمازگزاران به دلیل احترام و توجه خاصی که نسبت به این مسجد دارند، آن چاه را برای انداختن عریضه خود انتخاب کرده اند و در این مساله هیچ گونه انتفاع مالی در میان نیست.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه موضوع حیات بخش مهدویت، افزود: دشمنان تلاش می کنند در مورد مکان هایی که مورد استقبال منتظران ظهور و محل تجمع ایشان است، شبهه افکنی کنند و طرح مساله داشتن درآمدهای میلیاردی برای چاه مسجد جمکران نیز از همین موضوع ناشی می شود.
صدوقی با بیان این که مسجد جمکران محل حضور گسترده مردم از هر دیدگاه و اندیشه سیاسی برای عبادت خداوند متعال و توسط به امام زمان (عج) در عصر غیبت است، گفت: عظمت مسجد مقدس جمکران و اعتبار سندی و تاریخی آن، باعث شده است تا دشمنان نتوانند مستقیم به آن شبهه وارد کنند، لذا توجه خود را به سمت چاه عریضه این مسجد معطوف کرده اند و گاهی با انتشار تصاویر و گاهی نیز با نشر ادعاهای دروغ در خصوص این چاه، شبهه افکنی می کنند.
وی با اشاره به این که طرح شبهه در خصوص چاه عریضه مسجد جمکران، بی احترامی به نیت پاک نمازگزاران این مسجد است، بیان کرد: در محل چاه عریضه مسجد مقدس جمکران، تنها کاغذهای نوشتن عریضه میان نمازگزاران توزیع می شود تا آنان به درخواست خود حاجاتشان را نوشته و در چاه بیندازند و در این مکان موردی از مسائل مالی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در کنار چاه عریضه مسجد مقدس جمکران، فعالیت های فرهنگی گسترده ای برای ترویج اصل توکل برخداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) در حال انجام است تا نمازگزاران به این مطلب بیش از پیش آگاه شوند که برای عرض حاجت، تنها نیاز به نوشتن عریضه نیست و هرکسی که شیرینی عبودیت خداوند متعال در مکان مقدسی مانند مسجد جمکران را بچشد، می تواند حاجت خود را از درگاه الهی درخواست کند.
مسجد مقدس جمکران روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیة ‏الله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد تا همواره پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران ظهور باشد.

منبع: