حیدری اعلام کرد:
مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح تمدید شد/ ترافیک در حال مدیریت است
دبیر ستاد مرکزی اربعین از تمدید ثبت‌نام در سامانه سماح تا ساعت ۲۴ فردا خبر داد و گفت: ترافیک مرزها در حال کنترل است.
كدخبر: 40932
1397/08/05

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین، در گفت‌وگو با خبر ساعت ۱۴ شبکه اول سیما آخرین اخبار درباره اربعین را اعلام کرد و گفت: مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح تا ساعت ۲۴ فردا شنبه پنجم آبان ماه تمدید شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح و صدور یک میلیون و ۷۸۰هزار ویزای اربعین، گفت: صدور روادید تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و تا این لحظه نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای زمینی و هوایی خارج شده‌اند.

حیدری در پاسخ به سؤال مربوط به مشکلات تردد اتوبوس‌ها در مرزها گفت: بعد از مراسم اربعین سال گذشته ستاد اربعین حسینی با ۱۳ کمیته تمام برنامه‌ها را مشخص کرده بود، اما امسال بر سر دو موضوع توزیع ارز و کاپوتاژ وسایل نقلیه شخصی بحث بود که این دو موضوع به ستاد منتقل نشده بود و در دستور کار ستاد نیز قرار نداشت.

وی ادامه داد: چند بار در گفت‌وگو با مسئولان گمرک متذکر شدم که کاپوتاژ موجب ترافیک می‌شود و به صلاح نیست که کاپوتاژ برای ماشین‎‌های شخصی زائران صادر شود. کاپوتاژ برای کامیون‌هایی که کالا حمل می‌کنند به موقع و بدون مشکل صادر شد و لزومی نداشت برای ماشین‌های شخصی نیز صادر شود اما این اتفاق افتاد و ترافیک و مشکلاتی در مرزها ایجاد شد.

حیدری اعلام کرد: در حال حاضر ترافیک مرتفع شده و تردد به روال عادی بازگشته است. از هفته گذشته تا امروز چهار هزار و ۷۲۲ دستگاه شامل ماشین‌های سواری، اتوبوس، مینی بوس، آمبولانس و موتوسیکلت از مرز مهران کاپوتاژ شده و وارد خاک عراق شده‌اند و و مشکل عبور ۳۰۰ دستگاه باقی مانده در دو ضلع شمالی و جنوبی مرز مهران با موافقت کشور عراق تا غروب یا پایان امشب رفع می‌شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده بدون هماهنگی ستاد چنین برنامه‌های انجام نشود و گفت: در حال حاضر دو مورد ارز و کاپوتاژ اتومبیل‌های شخصی در کنترل ستاد قرار گرفته است.

منبع: