آیت الله سبحانی:
زیارت اربعین انسجام شیعیان را حفظ می کند
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: زیارت اربعین و حضور در این آیین، علاوه بر احیا شعار حسینی، انسجام شیعیان را نیز حفظ می کند.
كدخبر: 40824
1397/08/02

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه اربعین اثر تکوینی دارد، افزود: زیارت امام حسین(ع) در اربعین شعار شیعه است و باید حفظ شود.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مکتب تشیع، شرکت در زیارت اربعین را مایه حیات دانست.
آیت الله سبحانی ادامه داد: دشمنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مشکلی با ما نداشتند و مسائل را در سفارت خودشان برای ما دیکته می کردند، اما اکنون که ما براساس کتاب و سنت عمل می کنیم و مستقل شده ایم، این مسائل برای آن ها سنگین شده است.
وی گفت: اکنون که دستشان از همه جا کوتاه شده، با اظهار ناخرسندی و شوراندن دولت های مرتجع عرب علیه ما، ایران هراسی به راه انداخته اند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: ایران برای کسی مایه هراس نبوده و مرکز اطمینان و قدرت است؛ اگر همین هایی که از ایران می ترسند از جای دیگر بِبُرَند و بر سفره اسلام برگردند، آرامش بیشتری پیدا خواهند کرد.
آیت الله سبحانی گفت: نه تنها از ایران، بلکه از کشورهای غربی و شرقی برای زیارت در یک منطقه جمع می شوند، اما تحت این زیارت باید به شعار حسینی که همانا « هیهات من الذله » است، عمل کنند.
وی افزود: در تاریخ بشر نخوانده ام که 10 میلیون جمعیت در یک روز در یک منطقه برای یک هدف جمع شوند که این امر خیلی بی سابقه است.

منبع: