انواع«شر» از نگاه امام جمعه بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه زندگی انسان فرا و نشیب و تلخ و شیرینی دارد گفت: همیشه ظرف جامعه بر وفق مراد انسان نیست و ممکن است امورات زندگی بر خلاف میل او باشد.
كدخبر: 40662
1397/07/29

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، گفت: انسان در یک محیط اجتماعی زندگی می کند که در این محیط بسیاری از حوادث تلخ و شیرین برای او رخ می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه زندگی انسان فراز و نشیب و تلخ و شیرین دارد، افزود: همیشه ظرف جامعه بر وفق مراد انسان نیست و ممکن است امورات زندگی بر خلاف میل او باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: یکی از اموری که در زندگی انسان بسیار تاثیر دارد، شرور است به معنای امور ناخوشایندی که بسیار قدرت گزش و تخریب در زندگی دارد. ناخوشایند یعنی اینکه روح و روان انسان را به هم می ریزید و زندگی انسان را در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی تخریب می کند و از طرفی قدرت گزش یعنی انسان را در تنگنا قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری انواع شر را بیان کرد و اظهار داشت: شر به دو نوع پنهان و پیدا است که پنهان آن توسط شیاطین و شیطان و در صدر آنها ابلیس است و برخی هم پیدا که این نوع توسط انسان های دور و نزدیک به ما می رسد. 

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر ابراز داشت: انسان باید اینها را شناسایی کند و تا می تواند از شعاع شر افرار شرور دوری کند و گرنه دامن گیر این انرژی و آتش شرارت آنها می شود؛ انسان می تواند ساکت باشد، اما بزرگترین شرها را به دیگری روا دارد.

امام جمعه بوشهر با خدا بودن و در مسیر تقوا قرار داشتن را سبب دوری از شر عنوان کرد و گفت: این نشان می دهد که انسان در زندگی گرفتاری بسیار دارد و شر اطراف انسان قرار دارد؛ باید انسان خود را در معرض شر قرار ندهد و مواظبت کند.

 

منبع: