ترویج آموزه‌های قرآن و دفاع مقدس؛ از محورهای کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای
چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، دوم اسفند سال جاری به همت دانشگاه کاشان و دانشگاه اصفهان در شهر کاشان در حالی برگزار می‌شود که ترویج آموزه‌های قرآن و ارزش‌های دفاع مقدس از جمله محورهای آن اعلام شده است.
كدخبر: 40599
1397/07/28

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، دوم اسفند سال جاری به همت دانشگاه کاشان و دانشگاه اصفهان در شهر کاشان و به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها» یا به اختصار CGCO، کنفرانسی ایرانی است که از سال ۱۳۹۴ برای حمایت و راهنمایی پژوهشگران حوزه بازی‌های کامپیوتری آغاز به کار کرده است. این کنفرانس جنبه‌های متفاوت پژوهش بازی از جمله روانشناسی، جامعه‌شناسی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، هنر، علوم پزشکی، مدیریت، اقتصاد و سایر موضوعات مرتبط را پوشش می‌دهد. کنفرانس CGCO شامل ارائه مقالات داوری شده، سخنرانی‌های کلیدی توسط پیشگامان حوزه بازی، پنل‌های تخصصی و پوسترهای علمی خواهد بود. از همه پژوهشگران، دانشجویان و سایر فعالان حوزه بازی دعوت می‌شود که آثار خود را در قالب ارائه مقاله، پوستر، کارگاه یا پنل تخصصی به کنفرانس CGCO ارسال کنند.

بر اساس اطلاعیه سایت این همایش، کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از حمایت نهادهای معتبر علمی و فرهنگی و اجتماعی سود می‌برد؛ تمامی ایده‌ها که در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی به ویژه تقویت بنیان خانواده باشند در صورت انتخاب توسط کمیته علمی از حمایت مالی شهرداری کاشان برخوردار خواهند شد؛ امکان ارزیابی ایده‌ها و مقالات پژوهشی توسط بزرگترین شبکه‌ پژوهشی کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای(شامل بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های داخل و خارج کشور) را فراهم می‌آورد.
همچنین مقالات ارسالی در معتبرترین نمایه‌های داخل (سیویلیکا و ISC) و خارج کشور به پژوهشگران دیگر عرضه خواهد شد.
این کنفرانس با مجلات معتبر علمی داخل و خارج کشور در ارتباط است و برای چاپ نسخه‌ گسترش‌یافته‌ مقالات برتر کنفرانس با آنان رایزنی مؤثر انجام می‌دهد.
همچنین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای به لحاظ سابقه‌ برگزاری، اصالت، ماهیت علمی برگزارکنندگان و رعایت اصول علمی در داوری و پذیرش مقالات، اعتبار پژوهشی مقالات پذیرفته شده در آن تضمین شده است و امکان ارتباط مستقیم شرکت‌کنندگان را با شاخص‌ترین پژوهشگران داخل و خارج کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای که امسال مهمان کنفرانس هستند، فراهم می‌کند.
این کنفرانس میزبان شرکت‌های فعال در حوزه‌ تکنولوژی‌های نوین بازی‌سازی است تا در کنار پژوهش‌های علمی، شرکت‌کنندگان را با آخرین دستاوردهای فنی نیز آشنا کند.

مهلت ارسال مقالات برای این کنفرانس ۲۵ آذر ۹۷ اعلام شده و آثار ارسالی به همایش در تاریخ ۵ بهمن‌ماه سال جاری ارزیابی خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس تا ۲۰ بهمن‌ماه ۹۷ برای ثبت نام فرصت دارند.

بر اساس این گزارش، دبیر علمی کنفرانس، مهدی وحیدی‌پور، علی فرهادیان  و پریسا دارویی بوده و جواد سلیمی، به‌عنوان دبیر اجرایی در این کنفرانس ایفای نقش خواهد کرد.

راه‌های ارتباطی با دبیرخانه همایش تلفن ۵۵۹۱۳۴۸۲-۰۳۱، وب‌سايت همايش و ایمیل: cgco۲۰۱۹[at]kashanu.ac.ir اعلام شده است.

کنفرانس CGCO در حالت کلی مقالات مربوط به بازی‌های رایانه‌ای را قبول می‌کند. به طور خاص، محورهای اصلی کنفرانس شامل (و البته نه محدود به) این موضوعات هستند:

فنی:
انجام عمومی بازی‌ها
بازی‌های برخط
بازی‌های جدی
بازی‌های مبتنی بر شبیه‌سازی
بهینه سازی در هنر فنی
تجربه بازیکن
تنظیم پویای دشواری
توسعه کاراکتر و روایت
تولید رویه‌ای محتوا
جستجوی تخاصمی
داده‌کاوی بازی
روایت تعاملی هوشمند
شناسایی احساس در گیم‌پلی
طراحی بازی مبتنی بر هوش محاسباتی/مصنوعی
کاربردهای نظریه بازی
مدلسازی احساس
مدلسازی بازیکن/رقیب
مدلسازی فرآیند توسعه
واقعیت افزوده/مجازی/ترکیبی
هوش محاسباتی/مصنوعی برای فیلم‌برداری مجازی
هوش مصنوعی در آموزش
یادگیری چندعاملی و چنداستراتژی
یادگیری ماشین در بازی‌ها
علوم انسانی:
بازاریابی و تبلیغات هوشمند
بازی‌وارسازی
بازی‌های جدی
تجارت، اقتصاد و کارآفرینی
تحلیل روانشناختی
روان‌درمانی و بهبود سلامت روانی
رویکردهای فلسفی
سواد رسانه‌ای
مالکیت فکری و کپی‌رایت
مدلسازی احساس و انگیزش
یادگیری مبتنی بر بازی
هنر:
تجربه کاربر
تحلیل زیبایی‌شناختی و هنری
ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی
ترویج ارزش‌های دفاع مقدس
توسعه‌ی صنعت گردشگری
روایت
طراحی صوت
فقه و اخلاق
فناوری‌های جدید رسانه‌ای
مصنوعات و هنر هدفمند
واسط کاربری
هنر تعاملی
هنر صوتی
هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی

​​​​​​​همچنین سایر محورهای مرتبط با علوم فنی، انسانی و هنر که در رابطه با بازی‌های رایانه‌ای باشند، مورد توجه قرار خواهند گرفت.

نگاه ویژه کنفرانس

نگاه ویژه این دوره از کنفرانس، «توان‌بخشی شناختی و بازی‌های رایانه‌ای» خواهد بود و پژوهش‌های مرتبط با این حوزه نوین و کاربردی، جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

منبع: