صدور روادید اربعین در بوشهر 72 ساعته شد
مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: با راه اندازی دفتر موقت کنسولی عراق در بوشهر صدور روادید اربعین در این استان 72 ساعته شد.
كدخبر: 40211
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، عبدالرسول رنجبر روز چهارشنبه افزود: نام نویسی از متقاضیان پیاده روی اربعین از پنج مهرآغاز و تا 48 ساعت قبل از روز اربعین ادامه دارد.
وی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir می ‌توانند به دو صورت یا اینکه شخص با مراجعه به سامانه ثبت نام مقدماتی خود را انجام ‌دهد و با ارائه مدارک به دفتر زیارتی ثبت نام خود را تکمیل و یا می‌ تواند همه مراحل ثبت نام را در دفتر خدمات زیارتی انجام دهد.
رنجبر با بیان اینکه گذرنامه زائران باید 6 ماه اعتبار داشته باشد گفت: مسئولان دفترهای زیارتی حق دریافت وجه از زائران را ندارند و متقاضیان هزینه سفر را باید به صورت اینترنتی پرداخت کنند.
وی ادامه داد: هزینه ثبت نام بر اساس مصوبه ستاد اربعین 41 دلار معادل سه میلیون و 720 هزار ریال است.
مدیرحج و زیارت استان بوشهر گفت: 24 دفتر زیارتی در این استان فعالیت دارند که از مردم انتظار می رود برای اعزام به عتبات عالیات فقط به دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.
رنجبر یادآور شد: در شهرهایی که دفتر خدمات زیارتی ندارند12 دفتر زیارتی ایجاد شده تا مردم برای نام نویسی مشکلی نداشته باشند.

منبع: