در مراسمی با حضور وزیر ارشاد مطرح شد؛
تعریف صالحی از اوقات فراغت/ کسی در مسجد احساس غربت نمی‌کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد کارکرد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و اقتصادی دارد و این یک گنج بی‌شمار است. همچنین مسجد جایگاه‌ بیت الله و بیت الناس است و ‌کسی در آن احساس غریبی نمی‌کند.
كدخبر: 40203
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، آیین اختتامیه طرح ملی «اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری و آیت‌الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در تحکیم امنیت و صیانت از دستاوردهای انقلاب و نظام گفت: درباره «اوقات فراغت» تعاریف مختلفی بیان شده است؛ از جمله به معنای وقت و حفره خالی؛ زمانی که انسان برای استراحت اختصاص می‌دهد، ایجاد زمانی برای سرگرمی و تفریح که با توجه به دوره جدید و امکانات عصر حاضر تعریف چهارمی می‌توان برداشت کرد.

 صالحی افزود: اوقات فراغت در واقع همان اوقات انتخابی در زندگی است. در زندگی روزمره ما یک اوقات اجباری و و موظفی داریم که در حیطه کاری می‌گنجد و دیگری زمان انتخابی و آزاد ما را شامل می‌شود که دارای برکات زیادی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه علما از این زمان انتخابی بهترین بهره را برده‌اند، تصریح کرد: این اوقات فراغت انتخابی را می‌توان به فرصتی برای اثربخشی تبدیل کرد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم بیشترین نقش را در مدیریت اوقات انتخابی دارند.

وی با بیان اینکه مسجد، بهترین محیط برای انجام فعالیت‌ها در زمان انتخابی است، ادامه داد: مسجد کارکرد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و اقتصادی دارد و این یک گنج بی‌شمار است. همچنین مسجد جایگاه‌ بیت الله و بیت الناس است و ‌کسی در آن احساس غریبی نمی‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: هیچ حوزه‌ای مانند فرهنگ و هنر در گستره کارکردها، تأثیرات و میدان عمل اثرگذار نیست. بنابراین ظرفیت قابل توجهی دارد که با یک انتخاب خوب می‌توان این حوزه را پر اثر کرد.

صالحی گفت: کانون را جوانان می‌سازند و از این رو کانون‌ها از انرژی جوانی بهره‌مند هستند. این ترکیب سه‌گانه یعنی مسجد، فرهنگ و کانون جوان مثلثی می‌سازد، برای آن‌ نگاهی که شخصیت‌سازی و‌ کنش موثر در آن شکل بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم اتفاقات خوبی که توسط کانون‌ها در کل کشور با چنین تصویر و ترسیمی رخ داده است، اینکه ما بتوانیم شخصیت‌سازی جوانان و نوجوانان خود را بیش از گذشته به منابع ناب اسلام، انقلاب، اندیشه‌های بزرگان این انقلاب به خصوص امام راحل و رهبری متصل کنیم که اگر چنین کنیم به سوی هدف درست حرکت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار فارس، تقدیر از مسؤولان ۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، رونمایی از کارت چندمنظوره بچه‌های مسجد، تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم، تجلیل از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جماعات منتخب استانی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

 

منبع: