شب‌های فرهنگی رضوی در استان‌ها برگزار می‌شود
مشاور فرهنگی و هنری بنیاد امام رضا (ع) گفت: شب‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های مختلف رضوی در استان‌ها بعد از ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.
كدخبر: 40198
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، سید جواد رفاهی در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی استان بوشهربا بیان  اینکه  این مراسم هرساله در این استان برگزار می‌شود اظهار داشت:سیزدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی از سری برنامه‌های شانزدهمین برنامه‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) هر سال به صورت مستمر در استان بوشهر برگزار می‌شود.

 مشاور فرهنگی و هنری بنیاد امام رضا (ع) با اشاره به نقش مهم برنامه‌های حوزه فرهنگی و هنری تصریح کرد: برنامه‌های متنوع در حوزه فرهنگی و هنری سبب همبستگی ملی و دینی در بین مسلمانان می‌شود.

وی از برگزاری شب‌های فرهنگی رضوی در استان‌ها  خبرداد و خاطرنشان کرد: هفته و شب‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های مختلف رضوی در استان‌ها و شهرهای مختلف  به عنوان یک حرکت فرهنگی بعد از محرم و صفر برگزار می‌شود.

رفاهی بیان کرد: شب‌های فرهنگی یکی از شاخه‌های حرکت فرهنگی و هنری جشنواره رضوی  است که باید علاوه بر استان در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

وی ضمن تقدیر از خانواده‌هایی که برای فرهنگ شعر رضوی تلاش می‌کنند گفت: خانواده‌هایی که معارف رضوی را در قالب شعر به فرزندان خود ارائه می‌دهند به وسیله این اشعار دیدگاه رضوی را در وجود این فرزندان نهادینه می‌کنند.

رفاهی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را ایجاد نشاط فرهنگی و گسترش سیره و فرهنگ رضوی در داخل و خارج از مرزهای ایران زمین دانست و افزود: با اینکه شانزده دوره از برگزاری آن می‌گذرد، همچنان تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

مشاور فرهنگی و هنری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در از همه عوامل برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مشاعره  رضوی قدردانی کرد.

منبع: