شناسایی نخبگان و بهره مندی از ظرفیت نسل جوان در کانون های مساجد
سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به بهره مندی کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت های نسل جوان، گفت: شناسایی نخبگان یکی از مهمترین برنامه های این کانون ها محسوب می شود.
كدخبر: 40186
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان؛ محمد ابدالی پور، با اشاره به اینکه کانون های مساجد بستری برای جذب نوجوانان و جوانان برای فعالیت های متعدد فرهنگی دینی در طول سال است، اظهار کرد:  این مهم به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی که فراغت بیشتری برای گروه های سنی نوجوان و جوان وجود دارد پررنگ می شود.

 

 وی ادامه داد: طبیعتاً اگر اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد تعریف شود، می تواند نقش به سزایی در شکل گیری شخصیت نسل جوان داشته باشد چرا که نوجوان و جوان در یک محیط دینی در پایگاه اسلام که همان مسجد باشد حضور یافته و فعالیت می کنند.

 

ابدالی پور افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه بخشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه فضای مجازی و رسانه تعریف شده است، لذا این ظرفیت می تواند نسبت به جهت دهی و ساماندهی گذران اوقات فراغت در فضای مجازی نیز موثر واقع شود.

 

وی در ادامه به فعالیتهای کانون فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در حوزه اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: ما در عرصه صنایع دستی، مهارت آفرینی،کارافرینی و شناسایی نخبگان برنامه های مختلفی داشته ایم که با استقبال اعضای کانون های مسجدی مواجه شد.

 

ابدالی پور در پایان گفت: حضور و هم اندیشی مسوولان کانون های فرهنگی مساجد می تواند تاثیر به سزایی در تقویت فعالیت های مسجدی داشته باشد.

منبع: