کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از رویش های انقلاب هستند
دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به گسترش دامنه فعالیت این کانون ها با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این کانون ها از رویش های انقلاب به شمار می روند.
كدخبر: 40182
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، آیین اختتامیه طرح ملی «اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور» عصر دیروز (چهارشنبه، 18 مهرماه) در حوزه هنری برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در این آیین  با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور نگاه ارزشی به مسجد و تاکید بر مسجدمحوری در فعالیت های فرهنگی، اظهار کرد: در این راستا فعالیت های اثرگذاری صورت گرفته است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند: «بر شما باد به نوباوگان چراکه آنها آماده هر کار خیری هستند»؛ تعابیر دیگری هم از این دست در روایات وجود دارد که ضرورت کودک محوری، نوجوان محوری و جوان محوری را در برنامه های فرهنگی هنری بیش از پیش ثابت می کند و این همان مسئله ای است که ستاد کانون های فرهنگی هنری کشور در برنامه ها به آن توجه دارد.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی در ادامه با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: ایشان می فرمایند: «انقلاب به هنرمند نیازمند است» و در موضعی دیگر فرمودند: «هنر یک شیوه بیان و ادا کردن است، منتها این شیوه بیان از هر تبیین دیگر دقیق تر، نافذتر و ماندگارتر است»

 

وی تاکید کرد: بهترین فضا برای رشد هنرمند، مساجد است و اساسا تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در 26 سال قبل نیز با این هدف بوده است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونمایی از کارت چندمنظور بچه های مسجد، بیان کرد: در طرح اوقات فراغت حدود 20 هزار و 900 کانون متقاضی بودند که این تعداد از طریق ثبت در سجا (سامانه جامع اطلاعات کانون های مساجد) احصاء شدند. امروز این تعداد ثبت شده به 22 هزار کانون افزایش یافته و از این طریق اطلاعات 400 هزار نفر از فعالان کانون ها ثبت شده که انتظار می رود این تعداد تا پایان سال جاری به دو میلیون نفر افزایش پیدا کند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از ائمه جماعات به دلیل همکاری و حمایت بالایی که از کانون ها و فعالان آن دارند، تشکر کرد و این حمایت را زمینه ساز تقویت پایگاه های فرهنگ و هنر در استان ها دانست.

 

وی با اشاره به تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: این شهدا از فعالان یا مسئولان کانون ها بوده اند؛ همچنین، از مسئولان مخلص و بی ادعای کانون های فعال مساجد و نیز ائمه جماعات همکار و حامی تقدیر می شود.

دکتر ارزانی اضافه کرد: این افراد بدون هیچ چشمداشتی در کانون های مساجد همکاری می کنند و این از رویش های انقلاب است و اساساً این کانون ها جزء رویش های انقلاب به شمار می روند.

 

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی سیاستگذاری فرهنگی هنری مساجد بعد از 25 سال، تصریح کرد:  این شورا تلاش می کند از ظرفیت همه نهادها در مسجد استفاده کند، کار ما ستادی است تا ظرفیت های جامعه اسلامی را برای مسجد بسیج کنیم و الحمدالله در این شورا این هدف محقق شده و تا کنون چهار جلسه را تشکیل داده است.

 

دکتر ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: این شورا با همکاری شهرداری های سراسر کشور به ویژه شهرداری تهران، سازمان بسیج مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه های علمیه و وزراتخانه های آموزش و  پرورش و ورزش و جوانان و ... می کوشد تا ظرفیت ها را برای افزایش کارایی مسجد بسیج کند.

 

گفتنی است، تقدیر از 16 کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، رونمایی از کارت چندمنظوره بچه های مسجد، تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم، تجلیل از نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ... ازجمله برنامه های این آیین بود که با حضور پرشور اعضای کانون ها در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

منبع: