افتتاح مسجد «مرحوم شیخ حسن خالد شلحه» در لبنان
مسجد مرحوم شیخ حسن خالد شلحه در منطقه « لشعب» بعلبک با حضور جمعی از متفکران و مفتی لبنان افتتاح شد.
كدخبر: 40180
1397/07/19

به گزارش مبشرین به نقل از روزنامه الکترونیکی «اللواء» با نظارت «شیخ دکتر عبداللطیف دریان» مفتی لبنان و «شیح خالد الصلح» مفتی بعلبک، «صلاح سلام» دبیر تحریریه روزنامه اللواء «بکر الرفاعی» مفتی سابق و اعضای خانواده مرحوم «شیخ حسن خالد شلحه» در منطقه الشعب بعلبک مسجدی به نام این مرحوم افتتاح شد.

 

خالد الصلح در مراسم افتتاحیه این مسجد، گفت: مساجد برای خدا و رمز وحدت است و ما به خاطر بعبلک و لبنان باید وحدت خود را حفظ کنیم.

 

وی از تمام کسانی که در ساخت این مسجد کمک کردند، تشکر کرد و گفت: این مسجد به نام دوست و برادرم افتتاح می شود که در قلب های ما جای دارد و ان شاء الله این مسجد یک مدرسه، مرکز فرهنگی و اجتماعی نیز خواهد بود.

 

دبیر تحریره روزنامه اللواء نیز گفت: شیخ خالد شلحه، اندیشمند و تحلیل گر سیاسی بود و در مسیر دفاع از وطن و سرنوشت امت لحظه ای قلم خود را کنار نگذاشت.

 

صلاح سلام در ادامه درباره اهمیت مسجد در اسلام سخن گفت و اظهار کرد که مسجد تنها خانه خدا نیست، بلکه دوست داشتنی ترین مکان و پاک ترین مکان دنیا است.

 

وی اظهار کرد: مساجد، مراکز محوری در تمام امور روزمره زندگی هستند و علاوه بر عبادت به فعالیت‌های علمی و تبلیغاتی در آن پرداخته می شود.

 

دبیر تحریره روزنامه اللواء در پایان تاکید کرد که ما نیازمند صحبت بیشتر درباره نقش مسجد در تاریخ اسلامی‌مان هستیم تا به این ترتیب مساجدمان به کارخانه نسل‌ها، عرصه علم و اعتدال، دوری از تفرقه و به مکانی برای مقابله با افراط‌گرایی شود.

 

شیخ بکر الرفاعی نیز بر اهمیت جایگاه مسجد در جامعه سخن گفت و اظهار کرد: مرحوم حسن شلحه دارای حسن اخلاق بود و با مردم خوب برخورد می کرد و نام وی با این مسجد جاویدان باقی می ماند.

 

خالد شلحه؛ فرزند مرحوم نیز گفت: ساخت این مسجد سه سال و سه ماه به طول انجامید، مسجد نعمتی از سوی خدا است و آن را در فلب شهر بعلبک بنا کردیم و این صدقه جاریه برای پدرمان است که خداوند قبول کند./شبستان

منبع: