آمادگی شبکه یک سیما برای معرفی کانون‌های مساجد
مدیر شبکه یک سیما، گفت: فعالیت‌های شکل گرفته در مساجد با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طی سال‌های گذشته محسوس بوده است و آمادگی داریم طی سلسله برنامه‌هایی، این کانون‌ها را معرفی کنیم.
كدخبر: 40084
1397/07/17

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، مجید زین العابدین؛ رئیس شبکه یک سیما، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی؛ دبیر ستاد عالی ‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با ابراز خرسندی از نمود بارز رونق گرفتن فعالیت‌های مساجد طی سال‌های اخیر، گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام تابستان نیز باید برجسته‌تر بوده و برون داد آن مشخص باشد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های شکل گرفته در مساجد با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طی سال‌های گذشته محسوس بوده است، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌ها و وظایفی که برعهده ما گذاشته شده است در حوزه معرفی مساجد است در این زمینه آمادگی داریم سلسله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را معرفی کنیم.

 

زین العابدین، جایگاه مسجد را به عنوان پایگاه اثرگذار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، انقلابی و مردمی مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: در همین راستا ٢٥٠ مسجد از سراسر کشور که غالباً روستایی بوده اند، از طریق شبکه یک سیما معرفی شده است.

 

وی با بیان اینکه باید در فعالیت‌های خود تغییر نگرش داده و معرفی مساجد را از روستاها به شهرها ببریم، عنوان کرد: در اسفند ماه سال گذشته نیز در قالب برنامه تلویزیونی «شبستان» نسبت به معرفی ٢٠ کانون فرهنگی هنری مساجد اقدام شد که این کار در آینده تداوم خواهد داشت.

 

مدیر شبکه یک سیما، با پیشنهاد انجام چندین کار مشترک با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیان کرد: ما باید با ایجاد یک مهندسی معکوس از الگوهای موجود در مساجد در قالب مستند در زمینه معرفی کانون‌ها و ظرفیت‌های آن ها ورود پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از کارکردها و فعالیت‌های مساجد در گذر زمان به خارج از مسجد انتقال یافته است، بر احیای نقش‌های مختلف مسجد تأکید کرد و گفت: ظرفیت اجتماعی لازم برای احیاء جایگاه مسجد فراهم است لذا باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دوباره به داخل مساجد آورد و در آنجا متمرکز کرد.

 

زین العابدین، از معرفی مساجد در قالب کارهای کوتاه با ترسیم و هدف‌گذاری مشخص و به اشکال مختلف خبر داد و گفت: تهیه کلیپ‌های کوتاه یک تا ١٠ دقیقه‌ای از آثار عکاسان خبرگزاری شبستان با محوریت معرفی مسجد، حضور مردم و فعالیت‌های کانون‌های مساجد نیز می تواند در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه امکان پخش کارهای کوتاه این چنینی به کرات امکان‌پذیر است، گفت: از ظرفیت خبرگزاری ها به ویژه خبرگزاری شبستان و شبکه های مجازی نیز می توان برای بسط و گسترش این ایده های کوتاه و اثرگذار بیشترین بهره را برد.

 

منبع: