باید از ظرفیت کانون‌های مساجد برای «تبلیغ درست دین» استفاده کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اهمیت تبلیغ زیبای دین در بین جوانان، گفت: با توجه به نقشه‌های دشمنان، نقش تشکل‌ها و نهادهایی چون کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسیار مهم است تا بتوانند دین را به بهترین شکل ارائه کنند.
كدخبر: 40022
1397/07/16

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، احد جاودانیدر مراسم تجدید میثاق اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با ولایت که امروز یکشنبه (۱۵مهرماه) در مجتمع نور برگزار شد با اشاره به اینکه موقعیتی که در آن به سر می‌بریم مدیون خون بزرگمردانی است که هنر خوب زندگی کردن و خوب مردن را به ما آموزش دادند، اظهار کرد: ما مدیون امنیتی هستیم که شهدا به ما هدیه دادند، جوانانی که ما برای انقلاب و دفاع مقدس رشد دادیم، خانواده و دلبستگی‌هایی در این دنیا داشتند اما به عشق امام راحل و باورهای دینی و شیعی به جبهه رفتند.

 

وی ادامه داد: ما ظرفیت‌های بسیاری برای صیانت از انقلاب اسلامی داریم که نیروی انسانی جوان یکی از آن‌ها است، رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود در استادیوم آزادی بر این موضوع تاکید داشتند، همچنین ظرفیت‌های معنوی و دینی هم می‌تواند به ما برای ایجاد یک جامعه سالم کمک کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل هم ما چالش‌های بسیاری داریم که استکبار علیه ما ایجاد می‌کند، این مشکلات باید آسیب‌شناسی شوند و در این مسیر باید از ظرفیت تشکل‌ها و نهادها استفاده کنیم که یکی از این آن‌ها کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند، فعالیت این کانون‌ها می‌تواند در مسیر ارائه تلفیقی از کارهای فرهنگی و دینی در کنار هم باشد.

 

جاودانی گفت: دشمن به دنبال خشکاندن نهاد انقلاب و ساختار دینی و شیعی ما است، امروز جامعه با موضوعاتی چون بیکاری، اعتیاد و ... روبرو است که در تقابل با نگاه دینی و‌ شیعی ما قرار دارند و‌ استکبار هم سعی می‌کند که از مسیر آسیب‌های اجتماعی این دین‌زدایی را ترویج دهد.

 

وی افزود: دشمن امروز در حال رسوخ میان باورهای دینی ما است و اگر جامعه از این مسیر آسیب ببیند دیگر نمی‌توان کاری کرد، وجود این معضل به خاطر ضعف ما در تبلیغ دین است این در حالی است که اگر ما سعی کنیم دین را زیبا معرفی کنیم قطعا دشمن نمی‌تواند در جامعه ما نفوذ کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم در همکاری با نهادها و تشکل‌های دیگر باید فعالیت‌های خود را در قالب فرهنگ و دین به جوانان ارائه کنند.

منبع: