توضیحات انجمن جانبازان نخاعی در مورد شبهات تجهیزات امانی جانبازان
انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در پاسخ به شبهات به‌وجود آمده اخیر در بین جانبازان در مورد لوازم و تجهیزات امانی که بنیاد شهید در اختیار جانبازان قرار داده است، توضیحاتی ارائه داد.
كدخبر: 39991
1397/07/15
 

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در پاسخ به شبهات بوجود آمده اخیر در بین جانبازان در مورد لوازم و تجهیزات امانی که بنیاد شهید در اختیار جانبازان قرار داده، توضیحاتی ارائه داد. متن بیانیه انجمن به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی ابهامات و سوالات اخیر برخی عزیزان جانباز در زمینه مالکیت لوازم و تجهیزات توانبخشی تحویلی به آن‌ها لازم به توضیح است که

1-در سال  95از داخل بنیاد و از طرف دوستان جانباز، گزارشاتی رسید مبنی بر اینکه بنیاد قصد و برنامه دارد که وسایل و تجهیزات توانبخشی تحویلی به جانبازان را امانی تلقی کرده و در حواله‌های مربوطه قید امانی را درج کرده و قصد دارند این وسایل را پس از شهادت جانباز پس بگیرند. باطرح موضوع از طرف مسئول کمیته تجهیزات انجمن در جلسه هیات مدیره و گزارش اعلام عدم رضایت و اعتراض جانبازان به موضوع پس از بحث و بررسی مقرر شد به طور جدی مخالفت انجمن وجانبازان به مدیران مربوطه اعلام و پیگیری شود که این روند متوقف شود. پس از جلسات و پیگیری‌های حضوری و تلفنی مدیران عالی مربوط اعلام کردند، نگران نباشید چنین قصدی نداریم و وسایل تحویلی شخصی بوده و مال جانباز است. و علت ذکر امانی در حواله‌ها مربوط به جانبازان نیست، بلکه مربوط به رابطه بین معاونت بهداشت و درمان و انبار پشتبانی است.

2-در سال 96 بنا به گزارشات ارسالی به کمیته تجهیزات انجمن، بنیاد اقدام به اخذ تعهدنامه‌ای در هنگام تحویل این تجهیزات مثل تشک مواج و تخت می‌کند که در صورت شهادت جانباز خانواده مکلف به عودت به بنیاد خواهند بود که این امر برای بار چندم با ذکر دو دلیل مورد اعتراض شدید انجمن به بنیاد قرار گرفت:

الف) اولا این وسایل که بر اساس بودجه تخصیصی از سوی دولت و مجلس از سوی بنیاد خریداری می‌شود قانونا مال جانباز بوده و پس ازشهادت جزئی از اموال وی محسوب می‌شود.

ب)گرفتن این تعهد از جانباز دردمند و خانواده محترمش موجبات تضعیف روحیه، یأس و ناامیدی هرچه بیشتر و بدبینی آن‌ها به بنیاد خواهدشد‌ لذا بنیاد حق ندارد این وسایل را امانی محسوب و تعهدنامه بگیرد.که معاون بهداشت و درمان اعلام کرد تعهدنامه را امضا نکنید و نیاز نیست. بنابراین به اطلاع همه جانبازان گرامی می‌رساند، انجمن تمام تلاش خود را در این زمینه به عمل آورده تا این موضوع همانگونه که خواست همه شما جانبازان سرافراز است مالکیت جانباز در این موضوع تثبیت شود. درصورتی‌که بدلیل کمبود تجهیزات (البته نباید اینگونه باشد) و نیاز دیگر جانبازان به تجهیزات مربوطه ، بنیاد می‌تواند با رعایت احترام، شأن وجایگاه والای خانواده جانباز شهید و رضایت و مساعدت آنان و طی مراحل اداری نسبت به خرید از خانواده شهید یا اهداء از طرف خانواده شهید اقدام نماید. به هیچ عنوان نباید جانبازی با خانواده جانباز شهید درباره اینگونه امور طرف شود. و موجبات اذیت و فشار به خانواده شهید را فراهم کند .

چنانچه بنیاد نسبت به مسئولیت خود در این زمینه کوتاهی بکند منتظر باید بود، اگر جانبازی شهید شد خدای ناکرده جانباز دیگری نامه به‌دست راهی خانه‌اش شده و تجهیزات او را مطالبه نماید، هر چند جانبازان فهیم و دوراندیش هیچ‌گاه خود را به این ورطه نخواهند انداخت و این اتفاق نخواهد افتاد و تکرار نخواهد شد انشاالله.

منبع: