دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد؛
نخستین طرح عیدانه «سامانه نفحات» در سال ۹۷ اجرا می‌شود
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: فعالیت رسمی سامانه نفحات که یک زیست‌بوم مجازی است، در قالب طرح عیدانه، از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان سال آینده، آغاز می‌شود.
كدخبر: 18121
1397/01/01

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی، با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما در مدیریت کانون‌های فرهنگی هنری، اشتراک گذاری همه اطلاعات، ایده ها و موفقیت های این کانون‌ها در سراسر کشور است، گفت: بدین منظور همزمان با بیست و پنجمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد «سامانه جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد» را راه اندازی کردیم.

 

وی افزود: رویکرد ما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یادگیری و آموزش مستمر است، از اینرو سامانه نفحات را که یک زیست بوم مجازی است، نیز راه اندازی کردیم که همگان می توانند از دوره های آموزشی، امتیازات و جوایز آن بهره مند شوند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: فعالیت رسمی سامانه نحفات، در قالب طرح عیدانه، از 13 رجب تا 15 شعبان سال 1397، آغاز می شود.

 

وی گفت: تلاش داریم ارتباط سامانه نحفات با مردم در قالب برگزاری مسترم دوره های آموزشی در حوزه های فکری، معنوی و رفتاری، حفظ شود و 1414 جایزه به افراد فعال در دوره های این سامانه اهدا می شود.

 

ارزانی بهره مندی از ابزارها و فناوری ها روز از جمله فضای مجازی در فراگیری برنامه های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ضروری دانست و اظهار داشت: سامانه های سجا و نفحات، ضمن کاهش هزینه های ارتباطات حضوری و تعاملات فیزیکی، امکان بهره مندی از دوره های آموزشی، امتیازات و جوایز و اطلاع از جزئیات جشنواره ها و همایش های گوناگون را برای همگان از جمله مادران و سایر کسانی که به هر دلیل شاید امکان حضور مستمر در مساجد را ندارند، فراهم می کند.

 

وی افزود: برنامه سامانه‌های سجا و نفحات به گونه‌ای است که افراد با موفقیت در هر دوره آموزشی، با دریافت امتیازات و جوایز فرهنگی، امکان حضور در دوره‌های بعدی را می‌یابند، همچنین هر فرد در پایان هر دوره، گواهینامه شرکت و موفقیت در آن دوره را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، دریافت می‌کند.

منبع: