نمازخانه‌های بین راهی استان بوشهر در ایام نوروز تجهیز می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها برای رفاه گردشگران گفت: نمازخانه‌های بین راهی در ایام نوروزی و تعطیلات پایان سال تجهیز شود.
كدخبر: 18082
1396/12/28

به گزارش مبشرین، مجید خورشیدی ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر از نقش مهم اعتکاف در عرصه اجتماعی و معنوی پرداخت و اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف ضمن اینکه در عرصه تقویت بنیه دینی، فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است از بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی، با بیان اینکه در مراسم اعتکاف انسان به آرامش روحی و روانی دست می‌یابد گفت: در اعتکاف  انسان ضمن دستیبابی به  آرامش روحی و روانی به آرایش معنوی می‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، تقویت باورهای دینی، جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و گسترش آن، آرامش و نزدیکی به معبود  را از مزایای مراسم اعتکاف دانست.

خورشیدی  با تأکید بر لزوم تامین امنیت مساجد در برگزاری اعتکاف و رفع نقایص ایمنی ویژه این مساجد تصریح کرد:در آیین اعتکاف تدابیر لازم در حوزه سلامت و بهداشت معتکفین مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها برای رفاه گردشگران گفت: نمازخانه‌های بین راهی در ایام نوروزی و تعطیلات پایان سال تجهیز شود.

خورشیدی با تبریک فرارسیدن سال نو و تسلیت شهادت حضرت امام هادی علیه السلام اظهار داشت: هر 36 سال یکبار ماه محرم که اوج حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است با عید نوروز مقارن می‌شود و ملت ایران در طول تاریخ هموار شان و منزلت اهل بیت علیه السلام را حفظ کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در ایام آغازین امسال هم ضمن رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  با گرامیداشت شهادت امام هادی (ع) ملت خوب و مسلمان ایران اسلامی در تنظیم نسبت این دو مناسبت هوشیار است./تسنیم

منبع: