۴۲۲ مسجد در «زرقاء» امام جماعت ندارند
از ۸۵۶ مسجد استان زرقاء در اردن، ۴۲۲ مسجد آن فاقد امام جماعت هستند.
كدخبر: 15680
1396/10/26

به گزارش مبشرین به نقل از روزنامه «الغد» اردن؛ دکتر محمد فوزی؛ مدیر اوقاف استان زرقاء، گفت: این وزارتخانه با همکاری وزارت تعلیم و تربیت، نیروهای مسلح و دارالافتاء به دنبال تامین امام جماعت برای مساجد هستند.

 

وی اظهار کرد: ساخت مساجد بدون هماهنگی با وزارت اوقاف منجر به کمبود ائمه جماعات و موذن در آن‌ها شده است، در حالی که ساخت این مساجد باید با هماهنگی انجام می‌شد.

 

دکتر محمد فوزی، گفت: مدیریت اوقاف یک مرکز آموزشی برای افزایش توانایی‌های ائمه جماعات و وعاظ راه‌اندازی کرده است و در آن برای این افراد دوره‌های آموزشی ترتیب داده است.

 

از سویی دیگر، دکتر محمد قواقنه؛ مدیر اوقاف استان «لواء» نیز گفت: 216 مسجد در این استان وجود دارد که 40 مسجد آن نیز با کمبود امام جماعت مواجه هستند.

 

وی افزود: علت کمبود مساجد در این استان نداشتن زمین کافی برای ساخت مساجد است و ساخت مساجد نیز باید با موافقت وزارت اوقاف انجام شود.

 

دکتر ممدوح الشرعه؛ مدرس دانشکده علوم تربیتی و خطیب مساجد اوقاف، گفت: یکی از مواردی که نقشی منفی در دور کردن مردم از مساجد دارد، مسلح نبودن خطبا به علم درست، استفاده از لغات صحیح و مهارت سخنوری است که باید به این موارد توجه شود./شبستان

منبع: