جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 09:43:15 GMT
کد خبر : 34407       تاریخ : 1397/06/26 17
جریان‌سازی اسلامی در دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

جریان‌سازی اسلامی در دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه در حوزه تولید محتوا برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال مجموعا ۱۲ هدف درنظر گرفته شده که محتوا‌سازی بومی اسلامی و جریان‌سازی در حوزه رسانه‌ها یکی از مهمترین این اهداف است، گفت: امروز یکی از مباحث اساسی رسانه‌های نوین هویت‌بخشی به کاربر است.

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، علی‌اکبر شیرکوند، معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به جزئیات محصولات و محتوا‌های اسلامی و دینی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال گفت: در حوزه تولید محتوا برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال مجموعا ۱۲ هدف  در نظر گرفته شده که محتوا‌سازی بومی اسلامی و جریان‌سازی در حوزه رسانه‌ها یکی از مهمترین این اهداف است؛ البته در کنار این هدف ایجاد ظرفیت، هم‌افزایی، توسعه خط و زبان فارسی در فضای مجازی و ابزار دیجیتال، افزایش مخاطبان با هدف رسیدن به تولید محتوای بومی، اسلامی و ارتقای اطلاعات در حوزه مجازی از جمله اهداف بخش محتوایی دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است.
 
شناسه‌دار کردن بیش از ۵۰۰ هزار بستر برای ارائه محتوا
وی افزود: در نمایشگاه دوازدهم همچون سال‌های گذشته بحث شناسنامه‌دار کردن بستر‌های ارائه محتوا را مد نظر قرار دادیم؛ کاری که از دو سال پیش آغاز شد و امروز بیش از ۵۰۰ هزار بستر ارائه محتوا شناسه‌دار شده‌اند؛ این کار با هدف ایجاد محیط و محتوای سالم برای خانواده‌ها در فضای مجازی انجام شد و مردم با رجوع به این شناسه‌ها می‌توانند بفهمند که محتوای ارائه شده چه محدوده سنی دارد و دارنده بستر چه کسی است.

شیرکوند با بیان اینکه در اختیار داشتن ۵۰۰ هزار بستر تعاملی با کسانی است که از این بستر‌ها استفاده می‌کنند ادامه داد: امروز یکی از مباحث اساسی و مهم که باید رسانه‌های نوین مورد توجه قرار دهند، هویت‌بخشی به کاربر و به کارگیری آنها در تمامی اهدافی است که دارنده بستر آن را دنبال می‌کند؛ ما نیز این هدف را، توسط طرح شامد پیگیری می‌کنیم؛ بر همین اساس امسال بیش از ۱۳ هزار رسانه مختلف شامد گرفتند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از تولید محتوای سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی برای کودکان تصریح کرد: امسال در نمایشگاه بخش کودک را داریم که به‌عنوان بخش جدید توسط نماینده وزیر ارتباطات، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌شود بر همین اساس نمایشگاه دوازدهم را سعی می‌کنیم متفاوت و جذاب‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم که در کنار آن جشنوار‌های جانبی ازجمله مهر محرم و برنامه‌های مانند آن را در برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم.

‌شیرکوند در خصوص جزئیات بخش شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، اظهار کرد:  امسال بخش پیام‌رسان‌های داخلی چندین غرفه دارد که در این بخش مدیران و مسئولان پیام‌رسان‌های کشور پاسخگوی سوالات مردم هستند؛ وجود پیام‌رسان‌ها در این نمایشگاه کمک خوبی است چرا که باعث می‌شود افراد سؤالات خود را از آن‌ها پرسیده و بستری فراهم می‌شود تا این پیام‌رسان‌ها اطلاعات خود را برای بازدیدکنندگان ارائه کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تامین محتوای آموزشی دانش‌آموزان در حوزه فضای مجازی هم گفت: این طرح آهسته پیش می‌رود و مقداری هم جلو رفته است، اما هنوز به صورت خاص اتفاقی نیفتاده است. ما در خصوص بحث بررسی محتوایی که در آموزش پرورش است توافق و تعاملاتی با آموزش و پرورش داشته‌ایم و تفاهم‌نامه‌ای را در این رابطه در حال تدوین هستیم؛ البته بخش دانش‌آموزی یا همان کودک و نوجوان را در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال داریم.

به گزارش ایکنا، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال آبان‌ماه سال جاری در مصلی تهران برای حوزه‎های داخلی و بین‌المللی در بخش‌های مختلفی، چون رسانه‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی، دانش و فناوری، خانوادگی و فرهنگسازی، بازی و سرگرمی، نشر دیجیتال، کسب و کار‌های نوپا، رسانه‌های برخط، کودک و نوجوان و جشنواره ایران ساخت برگزار خواهد شد.

  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=34407

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402